Andullatie

Andullatie is een pijnloze methode zonder geneesmiddelen, injecties of operatieve

Via het Massage Matras kunnen veel klachten bij meerdere langdurige aandoeningen worden verzacht. Gedurende de massagesessies van ongeveer 20 minuten met andullatie ervaart de patiënt zowel warmte via infrarode straling als volledige mechanische lichaamsvibraties welke biologische resonanties opwekken. Massage met andullatie gebeurt met de benen in een houding. Die ontspannend is voor de rug. Zoals de meeste onder ons al hebben ervaren, verzacht massage de rugklachten. Gezien alle bestaande veiligheidsnormen worden gerespecteerd, oordeelden de strengste Europese en Internationale Instanties dat kortdurende andullatiesessies ook thuis kunnen toegepast worden. De trillingen veroorzaakten immers nog nooit neveneffecten, noch bij proefdieren, noch bij patiënten.

Het is aangetoond dat bij een langdurige-/chronische aandoening (uiteraard geen maligne aandoeningen), tot 82% van de patiënten een verzachting van hun klachten heeft ervaren. Omdat ze op regelmatig en/of dagelijkse basis een behandeling met andullatie aan hun traditionele behandeling toevoegen.

Andullatie kan helpen om uw klachten te onderdrukken, maar kan uw aandoening niet genezen, omdat de oorzaken van veel langdurige aan-doeningen doorgaans nog niet achterhaald kunnen worden. Ze zijn het gevolg van het normale verouderingsproces en/of blijken genetisch bepaald. Omdat deze aandoeningen vaak ongeneeslijk zijn, moet andullatietherapie (net als bij traditionele geneesmiddelen) regelmatig en blijvend toegepast worden om de symptomen te verzachten. Daarom is het mogelijk om deze therapie bij Fysio Steins | Hoogstraat uit te proberen.

Prijslijst Andullatie

Intake met 20 min andullatie | € 30,00